Inimese füsioloogia
Nosce te ipsum - tunne iseennast! Õpime tundma ja tunnetama, kuidas keha erinevad elundkonnad teevad koostööd. Uurime loodusretkel erinevate elundkondade talitlust ning inimese füsioloogiliste näitajate seost treenitusega.
Sihtgrupp 7.-9. klassi õpilased Grupi suurus kuni 24 õpilast Aeg ~ 5 tundi Toimumisaeg aastaringselt Hind 180 € / grupp |
Seos õppekavaga
PK loodusõpetus teema „Soojusülekanne“
PK bioloogia teema „Selgroogsete loomade aine ja energia vahetus“
PK bioloogia teema „Inimese elundkonnad“
PK bioloogia teema „Vereringe“
PK bioloogia teema „Hingamine“
PK bioloogia teema „Talitluste regulatsioon“
PK füüsika teema „Mehaanika“
PK füüsika teema „Soojusõpetus“
PK keemia teema „Happed ja alused“
Läbiv teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng”
Eesmärgid
Õpilane:
1) huvitub inimeses toimuvatest nähtustest ja protsessidest;
2) planeerib, teeb ja analüüsib loodusteaduslikke uuringuid;
3) hindab lahuse happelisust, aluselisust või neutraalsust lahuse pH väärtuse alusel,
4) selgitab seost, et mida kiiremini liiguvad aineosakesed, seda kõrgem on temperatuur;
5) analüüsib treeningu mõju hingamiselundkonnale;
6) selgitab treeningu mõju vereringeelundkonnale;
7) analüüsib naha ehituse ja talitluse kooskõla termoregulatsiooni funktsiooni täites;
8) kasutab tehnoloogiavahendeid;
9) suhtub vastutustundlikult elukeskkonda.
Sisu
Sissejuhatus
- Tutvumine, kodukord
- Teema „Inimese elundkonnad, ehitus ja talitlus“.
- Rühmade moodustamine
- Sõitmine bussiga koprarajale
Teema arendus
- Loodusretk koprarajal ~ 1 tundi
1. Tutvumine ümbruskonnaga
- Tegevused koprarajal. ~ 2,5 tundi
2. Praktiliste tööde planeerimine ja teostamine
3. Andmete kogumine ja analüüsimine
- Tegevused looduskoolis ~ 1,5 tundi
4. Esitluse koostamine
5. Kokkuvõte ja tagasiside
Õppematerjalid, vahendid
1. RMK Sagadi looduskooli katsevahendid
· Vernier LabQuest andmekogujad ja sensorid
2. Tööleht „Inimese füsioloogia“
3. Rajaleht